TIPPEK TAVASZI FÁRADTSÁG ELLEN

TIPPEK TAVASZI FÁRADTSÁG ELLEN

TIPPEK TAVASZI FÁRADTSÁG ELLEN

TIPPEK TAVASZI FÁRADTSÁG ELLEN bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva
3 Flares Filament.io 3 Flares ×

 

Megállíthatatlanul közeleg a tavasz – szerencsére! A hőmérő higanyszála egyre feljebb kúszik, hétágra süt a nap, a madarak trillázva énekelnek, de valami mégsem tökéletes. Örülök, de közben van az az érzés… Olyan, mintha a tagjaimra ólomsúly nehezedne, és úgy mozgok, mint a lassított felvétel. Szinte csak egy dolog érdekel, hogy egy kicsit elbóbiskolhassak, vagy alhassak egy jót. Te is ismered ezt az érzést? Különböző intenzitással, de minden évben menetrend szerint megjelenik ilyenkor a tavasz kezdetén. Ez a tavaszi fáradtság, aminek a létezését már az orvostudomány is elismeri.

 

A tavaszi fáradtság okai:

A fényviszonyok változása hatással van a hormonháztartásunkra. Télen, a sötétebb órák száma magasabb, ezért fokozódik a melatonin (alvási hormon) termelés és csökken a szeratonin (boldogság hormon) termelése. Tavasszal, a napfényes órák számának növekedésével a hormontermelés folyamata megfordul. Csakhogy a biológiai óránk nem tud lépést tartani a fényviszonyok változásával. A lemaradás okozta átállás nehézkessége miatt alakul ki a tavaszi fáradtság.

Erre csak rásegít a téli, mozgásszegény életmód okozta eltunyulás. A téli étrend kevesebb friss gyümölcsöt és zöldségfélét tartalmaz, viszont kalóriadús, zsírban gazdag. Az előző nyár óta felhalmozott tartalékainkat tél végére feléljük, ezért ásványi só- és vitamin hiány is kialakulhat a szervezetben, ami szintén oka lehet a gyengeség érzetnek.

 

A tavaszi fáradtság főbb tünetei:

Fáradékonyság, aluszékonyság. Tömény melankólia, mint levertség, bágyadtság, mélázás, nyomott kedélyállapot. Fejfájás, szédülés, ingerlékenység. Fogékonyság a betegségekre.

 

Hogyan lehet elkerülni, vagy legalább enyhíteni a tavaszi fáradtság tüneteit?

 

TESTMOZGÁS

Tanácsos minél több időt a szabadban, napsütésben tölteni; séta, kocogás, futás, kerékpározás, válasszon mindenki kedve, kora és vérmérséklete szerint.

A gyaloglás kitűnő állóképesség javító edzés kezdők számára. Ugyanis kíméli az ízületeket, hatására a vérkeringés lassan fokozódik, miközben a szervezet több oxigénhez jut. Az edzettebbek választhatják a könnyed kocogást. Általa nem csupán edzettebbé, de ellenállóbbakká és kitartóbbakká is válhatunk. Nem mellesleg pedig a fokozott szerotonin, noradrenalin, endorfin termelés hatására felszabadultabbnak, boldogabbnak érezhetjük magunkat.

Ha egyedül nem megy, érdemes összefogni a barátokkal. Együtt könnyebb rávenni magunkat a testmozgásra és társaságban az idő is gyorsabban telik.

De ahhoz, hogy megmozgasd a tagjaidat, nem kell külön programot szervezned. Elég, ha tömegközlekedés helyett lesétált egy-két megállót, vagy autózás helyett kerékpározol, lift helyett a lépcsőzést választod.

 

TÁPLÁLKOZÁS

Ajánlatos könnyű, egészséges ételekből összeállított étrendet követni. Ez tartalmazzon friss, nyers zöldségeket, gyümölcsöket, halat és tejterméket. Érdemes visszaszorítani a zsír, a cukor fogyasztását. A napi többszöri, kis mennyiségű étel fogyasztása biztosítja a szervezet egyenletes energia ellátását és a táplálék feldolgozása is kevesebb megterhelést jelent. A legalább 1,5-2 liternyi folyadék bevitele ásványvíz, gyógytea, gyümölcs- és zöldséglevek formájában segíthet átmosni a szervezetet.

Annak ellenére, hogy a természetes vitamin a legegészségesebb, ilyenkor szezonálisan szükség lehet fokozott vitaminpótlásra. Az üzletekben, gyógyszertárakban számos multivitamin készítmény kapható, érdemes egy kúrát beiktatni.

 

TÖLTEKEZÉS

Ébredés után nyújtózz egy nagyot! A nyújtózkodás ugyanis megindítja az anyagcserét, ellazítja a megmerevedett izmokat, ízületeket.

Reggelente a hideg-meleg vizes váltózuhany elősegíti, hogy frissen induljon a nap. A kellemesen meleg hőmérsékletű vízzel indított zuhanyozást fokozatosan lehűtve, majd vissza melegítve fokozódik a vérkeringés, ami élénkíti a szervezetet. A zuhanyozást mindig hideg vízzel ajánlott befejezni. A hatás fokozható a test lufa-kesztyűvel való átdörzsölésével. Ez egyrészt szintén nagyon kedvezően hat a vérkeringésre és a vérellátásra, másrészt leradírozza az elhalt hámsejteket és hozzájárul a bőr megújulásához. A lufa-masszázs után használj tápláló testápoló tejet, vagy bőrápoló olajat.

Az esti kádfürdő vizébe szórt maréknyi holt-tengeri, vagy fürdő só a bőrön keresztül felszívódva hozzájárul az értékes ásványi anyagok és nyomelemek pótlásához. A sós fürdő 20 perce után olyan, mintha újjászülettünk volna. A hangulat fokozható mécsesekkel, halk, lágy zenével, ami segíti az ellazulást és az éjszakai pihentető alvást.

Ilyenkor tél végén az arc bőrét is érdemes felfrissíteni, ami könnyen petyhüdté, fakóvá válhat. A tavaszi bőrmegújítás a szokásos módon; tisztítás, tonizálás, táplálás történjen. Elsőként bőrradírral alaposan tisztítsd meg a bőrödet, majd egy frissítő tonikkal töröld át, végül tegyél fel egy vitaminos, tápláló arcpakolást. A C-vitamin javítja az oxigénellátást, az E-vitamin elősegíti a sejtosztódást, hatására a bőr puha és sima lesz.

 

Jó szerencsét!

 

Humanilla_nevalairas

 

 

Ez is érdekelhet:

Hogyan hozd magad bomba formába? 1.

Hogyan hozd magad bomba formába? 2.

Hogyan hozd magad bomba formába? 3.

 

 

3 Flares Twitter 0 Facebook 1 Google+ 2 Filament.io 3 Flares ×

Kapcsolódó bejegyzések

Humanilla a közösségi médiában

HÍRLEVÉL

ÖNFEJLESZTŐ E-KURZUS
HA KELL EGY KIS BIZTATÁS...
Hasznos tanácsok, praktikus ötletek hetente
+ hétvégi blogösszefoglaló, hogy
ne maradj le semmiről.

Igen, szeretnék feliratkozni a humanilla.hu weboldal hírlevelére.

Back to Top

EL NE FELEJTSD LETÖLTENI AZ AJÁNDÉKOKAT!