RETTEGETT KÓR: A KIÉGÉS

RETTEGETT KÓR: A KIÉGÉS

RETTEGETT KÓR: A KIÉGÉS

RETTEGETT KÓR: A KIÉGÉS bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva
3 Flares Filament.io 3 Flares ×

A jellemzően szociális, egészségügyi, humán területeken nagyobb ugyan a veszélye, de szinte minden foglalkozás esetében előfordulhat, hogy rávetül a kiégés sötét árnya. Az egyre növekvő elvárások, a fokozott teljesítmény kényszer, az alacsony jövedelem, az elismerés elmaradása, az egyre szorítóbb határidő, amit esetenként magánéleti problémák is tetéznek, mind-mind előidézői lehetnek a rettegett kórnak.

 

Árulkodó jelek:

  • Egyre nyomasztóbb, és többletpihenés hatására sem szűnő testi-szellemi fáradtság érzete.
  • Feszültség, stressz, fokozott érzékenység, ingerlékenység.
  • Intolerancia, közömbösség, fásultság.
  • Alacsony önértékelés, a saját teljesítmény leértékelése, szakmai elköteleződés csökkenése.
  • Általánossá váló rossz kedélyállapot, reménytelenség, belső üresség érzete.
  • Munkahelyhez, feladatkörhöz, kollégákhoz való negatív viszonyulás.
  • Cinizmus, bántó kommunikáció, negatív szemlélet, rosszindulat.
  • Alvászavarok következtében kialvatlanság.
  • Fejfájás, rossz közérzet huzamosabb fennállása.

Mit tehetünk ellene?

A megelőzés – mint oly sok esetben – itt is hatékonyabb, mint megvárni a végkimerülést, ahonnan sokkal hosszadalmasabb és nehezebb a visszatérés. Ebben legnagyobb szerepe az egyéni hozzáállásnak van. Akkor tehetünk a legtöbbet, ha odafigyelünk mind a fizikai állapotunkra, mind pedig a mentálhigiénés egészségünkre. Időnként hasznos lehet megállni és megfogalmazni magunknak, hogy mit miért teszünk.

Amíg kisebb a baj, a kezelése is könnyebb. Bármennyire is jelentéktelennek tűnhet, mégis érdemes megtenni néhány óvintézkedést, amelyekkel elkerülhetőek a későbbi – meglehetősen komoly – problémák. A fáradékonyság, ingerlékenység és a negatív hozzáállás intő jel lehet arra, hogy ideje lassítani és töltekezni.

A legfontosabb a pihenés mind fizikailag, mind pedig szellemileg. Először is vegyél ki néhány nap szabadságot, amikor csak magaddal foglalkozol. Azt hiszem, sok esetben már a kizárólagosságnál bukik a dolog, mert ha már egyszer szabadságon vagy, akkor végre elintézhetsz ezt-azt, behozhatod a háztartási lemaradásod, stb. Na ez az, ami nem fog menni! Ha tényleg azt szeretnéd, hogy megszabadulj az ólmos fáradtságtól és kilábalj a rossz periódusból, akkor bizony meg kell engedned magadnak azt az úri passziót, hogy néhány napot tényleg csak és kizárólag a saját töltekezésedre szánsz.

 

Ebben a kiadványban 21 tippet találsz arra, hogy hogyan tuningolhatod fel magad. Lapozz bele!

Ha tetszett, töltsd le innen: Tuningold fel magad! letöltés

E mellett sokat segíthet az olyan szervezeti kultúra, amelyik képes megadni munkatársainak az elismerést, a szakmai fejlődés lehetőségét, aki biztosítja számukra az erkölcsi és anyagi megbecsülést. Ahol lehetőség van a munkatársakkal a szakmai nehézségek megbeszélésére és olyan támogató közösség kialakítására, amely az egyént átsegíti ezeken a válsághelyzeteken.

Jó tudni, hogy a kiégés visszafordítható folyamat, csak időben fel kell ismerni és tenni ellene, önmagadért!

 

Jó szerencsét!

Humanilla_névaláírás

fotó: jumpstartinc.org
3 Flares Twitter 1 Facebook 0 Google+ 2 Filament.io 3 Flares ×

Kapcsolódó bejegyzések

Humanilla a közösségi médiában

HÍRLEVÉL

ÖNFEJLESZTŐ E-KURZUS
HA KELL EGY KIS BIZTATÁS...
Hasznos tanácsok, praktikus ötletek hetente
+ hétvégi blogösszefoglaló, hogy
ne maradj le semmiről.

Igen, szeretnék feliratkozni a humanilla.hu weboldal hírlevelére.

Back to Top

EL NE FELEJTSD LETÖLTENI AZ AJÁNDÉKOKAT!