NE HAGYD, HOGY LESZÍVJÁK…

NE HAGYD, HOGY LESZÍVJÁK…

NE HAGYD, HOGY LESZÍVJÁK…

NE HAGYD, HOGY LESZÍVJÁK… bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva
4 Flares Filament.io 4 Flares ×

…AZ AGYADAT – ahogy mondani szokták, ha valaki szellemileg teljesen kimerül.

Nehéz elképzelni, hogy az irodában, ülő munkát végzőket is fenyegeti veszély. Pedig hosszú órákat eltölteni egy stresszes és fárasztó munkahelyen, roppant káros az egészségre. Elég, ha arra gondolunk, hogy kevés a friss levegő, kevés a testmozgás, ellenben sok a por és a baktérium, a dolgozók a számítógép monitorját bámulják, mindezt pedig 8 órán keresztül a négy fal között… Nem csak fizikailag fárasztó, de szellemileg is rendkívül kimerítő lehet. Mindezek ellenére hogyan lehet megőrizni a szellemi frissességet, koncentrációt a nap végéig? Próbáld ki a következő tippeket és vigyázz magadra:

 

Ne hajtsd túl magad!

Az évek múlásával biztosan kitapasztaltad, hogy mekkora időintervallumokban vagy képes a munkádra koncentrálni. A nap melyik szakában vagy aktívabb; délelőtt, vagy délután. Ezek fontos információk arra nézve, hogy felmérd a terhelhetőséged határait. Ne feszítsd túl a húrt. Ha az idő letelt, tarts rövid szüneteket, frissítsd fel magad, hogy újult erővel vethesd bele magad a munkába.

 

Zárd ki a külvilágot

Ha engem kérdezel, síri csöndben tudok a legjobban koncentrálni. Ha te is így vagy ezzel, lehetőleg csökkentsd minimumra minden zavaró tényezőt magad körül. Halkítsd le a telefonod, zárd be a közösségi oldalakat, tedd ki a „ne zavarj” táblát, és rázd le a fecsegő kollégákat, hogy minden figyelmedet az adott feladatodnak szentelhesd. Ezzel nem csak az eredményességed növelheted, de azt is megakadályozod, hogy a fölösleges háttérzajok elfárasszanak.

 

Vigyázz a szemeidre

Aki hosszabb időn keresztül kénytelen monitor előtt ülni, annak néhány óvintézkedést nem árt megtennie a szeme egészségéért nem csak a látása megóvása érdekében. A szem fáradtsága ugyanis az agy fáradtságát is előidézheti. A jó minőségű monitorok már rendelkeznek olyan szűrővel, amelyek csökkentik a szemre gyakorolt káros hatásokat. Szükség lehet egy monitorokhoz kifejlesztett védőszemüveg használatára is. A szemet védő, erősítő tabletták szedése is segíthet. Ezek többnyire vitaminokat (A, B2, C, E) és ásványi anyagokat (szelén, cink, lutein) tartalmaznak és óvják a látóidegeket. Jó megoldás lehet a szemcseppek használata is, amelyek csökkentik az égő, viszkető érzést, megelőzik a szemszárazságot. (szemvédelem ügyében további információk itt: InternetPatika) Ajánlatos továbbá 20 percenként legalább 1-2 perces monitor diéta bevezetése, amikor félre nézel a monitortól, vagy rövid időre behunyod a szemeid.

 

Szellőztess

Egy zárt irodahelyiségben gyorsan elhasználódik a levegő, az ott dolgozók meg csak kóvályognak, mint az őszi légy. Azért, hogy ez ne így legyen, minél többször szellőztess, vagy menj ki a szabadba. A friss, oxigéndús levegő hozzájárul a szellemi frissesség, éberség megőrzéséhez és javul a kedélyállapot, ami a munkakedvre is jótékonyan hat.

 

Üzemanyag utánpótlás

Aki hosszú órákon át szellemi tevékenységet végez, annak is szüksége lehet arra, hogy pótolja az energia veszteséget. Ilyenkor jön a kávé, a csoki és egyéb édességek. Ezek az egészségtelen ételek azonban hosszú távon veszélyeztetik az egészséget. Ezek helyett fogyassz inkább vitaminban gazdag friss zöldséget és gyümölcsöt. Az Omega 3-ban dús ételek, mint a tonhal, lazac, diófélék karban tartják az agysejteket és segítenek összpontosítani. A könnyű ételek, mint a fehér húsok (hal, csirke), a szénhidrátok (teljes kiőrlésű pékáru, barna rizs, zabpehely) nem nehezítik el a gyomrot, ezáltal az agytekervények is jobban forognak. Kávé helyett sokkal jobb a zöld tea, ami nem csak méregtelenít, de élénkít is. Hatása pedig hosszú ideig kitart.

 

Torna az íróasztal mellet

Az ülőmunkában is el lehet fáradni; a rossz tartás miatt görnyedté, gémberedetté válnak az izmok, ami pokoli fájdalommal is járhat és elvonja a figyelmet az alkotó munkáról. Ezért az íróasztal mellett végezz speciálisan ülő munkához kifejlesztett torna gyakorlatokat, amelyek főleg a nyak és a gerinc felső szakaszainak megmozgatására irányulnak. Apró trükköket is bevethetsz, hogy felállj és megmozgasd a végtagjaidat, mielőtt tyúkszem nőne a hátsódra. Ilyen például, hogy nem helyezel minden eszközt a kezed ügyébe: a nyomtató, fénymásoló távolabb helyezésével, ha csak néhány lépést is, de tegyél meg magadért.

Nézd meg ezt a videót az irodai tornáról:

 

Erőgyűjtés

Ha a nap folyamán kezdesz fáradni, tarts egy kis szünetet az erőgyűjtésre. Ez nálam általában az ebéd után szokott bekövetkezni. Olyankor egy bögre teával néhány percre lecsendesítem az elmélet és lazítok. A háttérben közben halk, lágy zene szól. Abban a néhány percben átgondolom, hogy mit végeztem addig és mi az, amit még szeretnék aznap befejezni. Ez a néhány perc sokat segít, hogy újult erővel folytassam a munkát.

 

Te mit teszel, hogyan tartod frissen magad munkaidőben? Oszd meg velünk a tapasztalataidat, mert tudod, mindenkire ráfér egy jó tanács!

 

Ez is érdekelhet: 7 tipp az örömteli munkavégzéshez

 

Jó szerencsét!
Humanilla_névaláírás

 

fotó: why-am-i-always-tired.org
4 Flares Twitter 1 Facebook 1 Google+ 2 Filament.io 4 Flares ×

Kapcsolódó bejegyzések

Humanilla a közösségi médiában

HÍRLEVÉL

ÖNFEJLESZTŐ E-KURZUS
HA KELL EGY KIS BIZTATÁS...
Hasznos tanácsok, praktikus ötletek hetente
+ hétvégi blogösszefoglaló, hogy
ne maradj le semmiről.

Igen, szeretnék feliratkozni a humanilla.hu weboldal hírlevelére.

Back to Top

EL NE FELEJTSD LETÖLTENI AZ AJÁNDÉKOKAT!