HOGYAN HOZD MAGAD BOMBA FORMÁBA! – 1.

HOGYAN HOZD MAGAD BOMBA FORMÁBA! – 1.

HOGYAN HOZD MAGAD BOMBA FORMÁBA! – 1.

HOGYAN HOZD MAGAD BOMBA FORMÁBA! – 1. bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva
0 Flares Filament.io 0 Flares ×

Ha eldöntötted, hogy ezen a nyáron felfüggeszted az álláskeresést és majd csak ősszel veted bele magad ismét a vadászatba, felhasználhatod a rendelkezésre álló 3 hónapot arra, hogy felturbózd magad a vadászidényre. Hiszen az álláskeresés, majd a munkás hétköznapok, a bizonyítás és helytállás elengedhetetlen feltétele a jó állóképesség, hogy fizikai és szellemi téren egyaránt fittnek érezzük magunkat. Ahhoz, hogy igazán csúcs formában lehess addigra, több fronton is érdemes kezelésbe venni magad. A legkisebb változtatással is óriási eredményeket érhetsz el. Három hónap nagy idő, így a nyár folyamán akár teljes – táplálkozás, mozgás, lelki fittness – életmódváltásra is van lehetőséged. Elsőként vegyük szemügyre a táplálkozást.

 

Méregtelenítés!

Ha tavasszal kihagytad, akkor nyáron is megteheted, hogy méregteleníted a tested. Bár a szerveink (vesék, máj, epe, stb.) folyamatosan méregtelenítik a szervezetünket, azért időnként megkönnyíthetjük a dolgukat azzal, hogy tehermentesítjük őket. Az ún. méregtelenítő módszerek száma szinte végtelen, mindenki másra esküszik. Egy napos, vagy több napos, speciális étrendet tartalmazó, vagy léböjt kúra, kinek-kinek mi a szimpatikus. Úgy gondolom, azért nem árt, ha tartózkodunk a szélsőségtől. Szerintem a heti egyszeri, húsmentes nap beiktatása a szokásosnál még több zöldség, gyümölcs, valamint folyadék (víz, gyógytea, frissen facsart zöldség- és gyümölcslé) fogyasztása nem annyira megterhelő és még a betartása sem kíván heroikus küzdelmet senkitől. Az eredménye pedig biztosan érezhető. Azt mindenki maga döntse el az életmódja, táplálkozási szokásai alapján, hogy mennyire intenzív méregtelenítő programra van szüksége.

 

Étrendváltozás

Ha arra a következtetésre jutottál, hogy szeretnél egészségesebben étkezni, esetleg valamilyen diétát alkalmaznál, arra a nyár remek alkalom. Ilyenkor dúskálunk a friss zöldségekben, gyümölcsökben, s nem okoz nehézséget változatosan étkezni. Ha kinéztél valamilyen módszert, akkor az ott leírtak szerint alakíthatod az étrended. De magad is összeállíthatsz egy kiegyensúlyozott, vegyes étrendet, ami megfelelő arányban tartalmazza az alapvető tápanyagokat (fehérje, szénhidrát, zsír) és biztosítja a szükséges vitamin, ásványi anyag, nyomelem forrást és természetes rostokban gazdag. Az interneten és a könyvtárakban számok szakmai cikk, könyv foglalkozik ezzel a témával, amelyek részletes útmutatóval szolgálnak. Ezért itt csak nagy vonalakban lássuk az alap tápanyag-csoportokat és, hogy ezeket mely ételek biztosítják:

Szénhidrát források:

  • Gabonafélék – teljeskiőrlésű gabonafélékből készült tészták és pékáru,
  • Zöldségek – szárazbab, sárgaborsó, lencse, burgonya, rizs, barnarizs, gyökérzöldség, zöldbab, borsó, kukorica
  • Gyümölcsök – banán, füge, mazsola, szőlő, körte, málna, szeder, mangó, meggy, szilva

 

kép forrása: www.wellnesscafe.hu

kép forrása: www.wellnesscafe.hu

Fehérje források:

  • Húsok: szárnyasok, vadhús, hal, tenger gyümölcsei
  • Tejtermékek: tej, sovány túró, sajtok
  • Zöldségek: hüvelyesek (szója, bab, lencse), gomba
  • Gyümölcsök: görögdinnye, sütőtök

Zsír források:

  • Olajos magvak: dió, mandula, hidegen sajtolt olajok (tök, len, napraforgó), olívaolaj
  • Tejtermékek – sovány sajtok, túró, joghurt, kefír

 

Éléskamra

Ahhoz, hogy a táplálkozásod megreformáld, érdemes először a kamrában, hűtőszekrényben rendet tenni. Ha már nincsenek a kezed ügyében olyan ételek, amelyek hizlalnak, akkor jóval kevesebb a kísértés és könnyebb a diétát is betartani (bármelyiket válaszd is). Mi az, amitől érdemes megszabadulni és jobbra cserélni?

  • Cukor. A finomított cukor tömény kalóriabomba, fogyasztását ajánlatos a minimálisra csökkenteni. A hagyományos répacukor helyett használj mondjuk mézet, gyümölcscukrot, xillitet, nádcukrot.
  • Nassolni valók. A mindenféle kekszek, chipsek rengeteg hozzáadott sót, cukrot, zsírokat és tartósító szereket tartalmaznak. Helyettük rágcsálj inkább nyers zöldségeket, gyümölcsöket. A csokoládé módjával biztosan nem árthat!
  • Édes üdítők. Buborékos, vagy rostos levek. Helyettük fogyassz inkább gyümölcs- vagy gyógyteákat, ásványvizet, csapvizet, vagy házi készítésű szörpöt, frissen facsart zöldség- és gyümölcsleveket.
  • Só. Az üzletek polcain számos só-féle közül lehet választani. Vannak jódozott, tengeri, himalájai és egyéb sóféleségek. Egyre azonban kifejezetten jó, ha odafigyelsz mégpedig az összetételre. Micsoda? A só, az só! – mondhatnád. Igen tudom. Már az általános iskolában megtanultuk, hogy a konyhasó „vegyiül” nátrium klorid. Csakhogy ezzel szemben a legtöbb zacskóban kálium klorid található. Ha ragaszkodnál – márpedig miért is ne? – a hagyományos nátrium kloridhoz, akkor azt keresd. Ilyen a Parajdi és a Bad Ischler-i só.
  • Finomított liszt. Érdemes áttérni a teljes kiőrlésű gabonafélékre. A receptek többségében a fehér liszt részben vagy egészben helyettesíthető rozs, tönköly és más lisztekkel.
  • Félkész ételek. A munkás hétköznapok során vitathatatlanul nagy előnye van a csupán melegítést igénylő konzerv, vagy fagyasztott ételeknek. Csakhogy ezek brutális mennyiségben tartalmaznak ízfokozókat, sót, cukrot, zsírt és még ki tudja mi minden mű anyagot, amelyek nemhogy használnának, de hosszú távon még árthatnak is. Helyettük inkább tanuld meg, hogyan kell friss alapanyagokból, gyorsan elkészíthető ételeket készíteni. Hétvégeken, vagy amikor több időd van, egy-egy fogásból lehet nagyobb mennyiséget főzni, a felesleget pedig lefagyasztani.
  • Konzerv. A fagyasztott zöldségeket, gyümölcsöket rövid időn belül mélyhűtik, így őrizve meg az értékes vitamin és tápanyag tartalmukat és nem tartalmaznak semmiféle hozzáadott tartósító szert. Ezzel szemben a konzerv zöldségek, befőttek ki tudja milyen főzési és tartósítási eljáráson mennek keresztül, miközben az ízük is módosul. Ezért inkább a fagyasztott termékeket válaszd.
  • Feldolgozott élelmiszerek. Ilyenek lehetnek a szendvicskrémek, pástétomok, felvágottak. Ezeknek a nagy része elkészíthető házilag természetes alapanyagból. Nagyobb mennyiségben fagyasztva, vagy dunsztolva hosszabb ideig eltárolhatók. A mellett, hogy egészségesebb és finomabb, csak azt tartalmazza, amit bele teszel.
  • Túl szép zöldségek, gyümölcsök. A bevásárlóközpontok polcain pompázó termékek nagy valószínűséggel valamilyen tartósítószerrel, felületvédő viasszal kezeltek, hogy a hosszú tárolási, szállítási időt, utat átvészeljék. Sajnos ez alól gyakran a „bio” élelmiszerek sem kivételek. Helyettük jobb, ha piacon, helyi termelőktől vásárolsz, ők ugyanis garantáltan frissebb árut kínálnak.
  • Olaj, margarin. A hidrogénezett olaj és margarin helyett válassz inkább olíva olajat, hidegen sajtolt olajokat, vagy vajat. Esetleg helyi termelők által készített házi vajat, zsírt.
  • Tejtermékek. A bolti tej annyira pasztőrözött, fölözött, hogy szinte nem is hasonlít a valódi tejre. Mára már egyre több helyi termelő kínál valódi tehén- vagy kecsketejet és az ebből készült tejtermékeket; joghurtot, túrót, tejfölt, sajtot. Az ízük  sokkal intenzívebb, még szokatlan is lehet az eddigi bolti készítmények után, de érdemes megszeretni ezeket. Ha valódi tejet vásárolsz, magad is készíthetsz belőle túrót és egyéb tejterméket, verhetetlenek!

 

Dobj le néhány felesleges kilót!

Ha szeretnél néhány kilótól megszabadulni, akkor ehhez a nyár a legalkalmasabb időszak, hiszen ekkor sok a friss zöldség, gyümölcs és valahogy ilyenkor – tapasztalatom szerint – nem annyira éhes az ember. Bár személy szerint nekem még nem volt szükségem drasztikus fogyókúrára, azért szülés után előfordult, hogy itt-ott kellett faragnom magamból. Ám hiába a fogyókúrás módszerek végeláthatatlan sora, mindenkire egyaránt érvényes szabályok nincsenek. Hacsak az nem, hogy attól nem hízol, amit nem eszel meg. A csökkent kalória tartalmú, változatos étrend (diéta) és a rendszeres testmozgás (kalória égetés) fokozottabb eredménnyel járhat. De erről majd legközelebb lesz szó.

 

Humanilla_blog_alairas

 

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 Filament.io 0 Flares ×

Kapcsolódó bejegyzések

Humanilla a közösségi médiában

HÍRLEVÉL

ÖNFEJLESZTŐ E-KURZUS
HA KELL EGY KIS BIZTATÁS...
Hasznos tanácsok, praktikus ötletek hetente
+ hétvégi blogösszefoglaló, hogy
ne maradj le semmiről.

Igen, szeretnék feliratkozni a humanilla.hu weboldal hírlevelére.

Back to Top

EL NE FELEJTSD LETÖLTENI AZ AJÁNDÉKOKAT!