HOGYAN HOZD MAGAD BOMBA FORMÁBA? – 2.

HOGYAN HOZD MAGAD BOMBA FORMÁBA? – 2.

HOGYAN HOZD MAGAD BOMBA FORMÁBA? – 2.

HOGYAN HOZD MAGAD BOMBA FORMÁBA? – 2. bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva
0 Flares Filament.io 0 Flares ×

Az álláskeresés során az iskolai végzettség, szakmai tapasztalat mellett fontos tényező még a személyes benyomás. Ennek a mértéke a két oldal nézőpontjából nagyon különböző lehet. A kiválasztást végző szakemberek, vezetők nyilván kevesebbet vallanak be, mondván, a jelölt szakmai alkalmassága számukra az elsődleges. A munkavállalók viszont sokkal nagyobb mértékűnek érzékelik a szimpátia szerepét a döntéshozók részéről, főképp, ha többszöri sikertelen felvételi beszélgetésen vannak már túl. Lehet vitatkozni, hogy ez milyen arányban játszik szerepet, de tagadni kár lenne, hogy bizony a szubjektív tapasztalatok is hatással vannak döntéseinkre. Éppen ezért fontos, hogy a pályázók a lehető legelőnyösebb oldalukról mutatkozzanak be a felvételiztetők előtt.

Itt nem arra gondolok, hogy valamiféle szerepet kellene eljátszaniuk, hogy minél kedvezőbb színben tűnjenek fel! Ezt kár is lenne kipróbálni, mert a szokatlan élethelyzet és az énidegen viselkedés miatt előbb-utóbb úgyis lebukna az illető, hacsak nincsen kiváló színészi adottságokkal megáldva. A másik lényeges, amit ezzel kapcsolatban érdemes tudni, hogy vannak bizonyos nem verbális jelzések, amelyek zsigerből fakadnak és teljesen egyediek, amelyeket nem, vagy csak hosszas gyakorlással tudnánk megváltoztatni. Az egyik ilyen a mozgás.

A gyakorlott szem azonnal felfedezi a szavak és a mozdulatok közötti ellentmondást. Ha mondjuk az szerepel az önéletrajzunkban, hogy dinamikus, rugalmasan alkalmazkodó személyiségnek tartjuk magunkat, ehhez képest a sok visszautasítástól elfásult, enervált, hajlott hátú jelentkezővel találkoznak, azonnal feltűnik a turpisság. S gyakran csak ilyen kevésen múlhat egy álláspályázat sorsa.

Ahhoz, hogy megőrizd az állóképességed, s hogy valóban energikusnak lássanak mások, a legjobb módszer a rendszeres testmozgás. Ennek, a szerveink működésére gyakorolt jótékony hatása mellett számos előnye közül jelenlegi szempontunkból a következőket érdemes kiemelni:

  • Az izmok, ízületek, csontok erősítése javítja a testtartást, a hátizmok erősítése megelőzi a gerincbántalmakat.
  • Zsírégető hatásának köszönhetően növeli a fogyókúra hatékonyságát, elősegíti az ideális testsúly fenntartását.
  • Serkenti az anyagcserét, ezáltal hozzájárul a szervet méregtelenítéséhez.
  • Növeli a szervezet vitalitását, állóképességét, melynek hatására energikusabban láthatjuk el mindennapi feladatainkat és emelkedhet a teljesítőképességünk.
  • Jótékony hatással van az idegekre; feszültségoldó, stressz-levezető, hangulatjavító, ezáltal csökkenti a szorongást, a depresszió kialakulását.
  • Megszűnhet az alvászavar, elűzi az álmatlanságot, s a nyugodt éjszakai pihenéstől kiegyensúlyozottabbá válhatunk.
  • Agyunk működésére is pozitív hatást gyakorol, növeli a koncentrációt, javul a memória.
  • Hozzájárul az egészség fenntartásához, növeli a betegségekkel szembeni ellenálló képességet.
  • Az általános, jó közérzet, az életerős, formás alak önbizalmat, magabiztosságot nyújthat.

Ha most hirtelen kedvet kaptál a sportoláshoz, de eddig semmiféle sporttevékenységet nem végeztél, akkor még véletlenül se vesd bele magad valamiféle heves, izzasztó testmozgásba. Könnyen lehet, hogy ezzel csak ártanál magadnak, hiszen a hirtelen megerőltetés sérülésekhez is vezethet. A sportolás helyett a rendszeres testmozgást iktasd be a mindennapjaidba. A hangsúly a rendszerességen van. Ha minden nap fél órát szánsz arra, hogy átmozgasd a tested, máris fittebbé válhatsz.

A mozgás alatt nem feltétlenül fitness gépek alatti gyötrődésre kell gondolni! E helyett a cél olyan fizikai tevékenység végzése, amely megemeli a pulzusszámot. Már apró változtatásokkal is tehetsz az egészségedért; kevesebbet járj autóval, többet közlekedj kerékpárral, vagy gyalogosan, lift helyett válaszd a lépcsőt. De lehet ez egy tempós gyaloglás, kocogás, futás, kerékpározás, úszás. Ezek közül azt válaszd, amelyik illeszkedik a napi tevékenységedhez, életmódodhoz. Váltogathatod is őket, hogy ne váljon unalmassá. Lelkesítőbb, ha találsz egy társat, barátnőt, családtagot, akivel kölcsönös húzóerőt jelenthettek egymásnak. A lényeg az, hogy a mozgás örömöt okozzon, ne valamilyen keserves kötelességként gondolj rá.

Te milyen testmozgást tervezel erre a nyárra? Mi az, amit eddig is rendszeresen végeztél?

 

Humanilla_blog_alairas

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 Filament.io 0 Flares ×

Kapcsolódó bejegyzések

Humanilla a közösségi médiában

HÍRLEVÉL

ÖNFEJLESZTŐ E-KURZUS
HA KELL EGY KIS BIZTATÁS...
Hasznos tanácsok, praktikus ötletek hetente
+ hétvégi blogösszefoglaló, hogy
ne maradj le semmiről.

Igen, szeretnék feliratkozni a humanilla.hu weboldal hírlevelére.

Back to Top

EL NE FELEJTSD LETÖLTENI AZ AJÁNDÉKOKAT!