DIÉTA TÍPUSOK – 90 NAPOS DIÉTA

DIÉTA TÍPUSOK – 90 NAPOS DIÉTA

DIÉTA TÍPUSOK – 90 NAPOS DIÉTA

DIÉTA TÍPUSOK – 90 NAPOS DIÉTA bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva
5 Flares Filament.io 5 Flares ×

A 90 napos diéta az utóbbi évek egyik legnépszerűbb fogyókúrás módszere. Alapja az élelmiszerek szétválasztása. Mivel a gyomorba egyszerre csak egyféle élelmiszer kerül, az emésztés felgyorsul és kevesebb energiát igényel. A diéta népszerűsége valószínűleg abban rejlik, hogy nem tiltásra épül, nem kell megvonnunk magunktól semmit, csupán ki kell várnunk az adott napot, amikor megehetjük az éppen megkívánt ételt. Sokat sem kell várnunk, hiszen a különböző ételféleségek négy naponta ismétlődnek.

Az étrend rengeteg zöldséget és gyümölcsöt tartalmaz, e mellett fehérjékben gazdag, ami biztosítja a kiegyensúlyozott táplálkozást. A módszer a három hónap alatt mintegy 15-20 kg fogyást ígér. Fontos kikötés, hogy a diéta leteltét követően további 90 napig a normál étrend mellett ajánlott továbbra is reggelente kizárólag gyümölcsöt fogyasztani.

 

KLASSZIKUS 90 NAPOS DIÉTA

A kúra során a négy élelmiszer csoportnak (fehérje, keményítő, szénhidrát, gyümölcs) megfelelően 4 napos ciklusok váltják egymást. Minden nap más-más típusú élelmiszert vehetünk magunkhoz. E mellett azonban van néhány további kitétel.

 

Reggeli

A reggeli függetlenül attól, hogy milyen napnál járunk, gyümölcsből álljon. A gyümölcs helyett 100 %-os, hozzáadott cukor nélküli gyümölcslé is fogyasztható. Nem fogyasztható viszont asztalt gyümölcs, amelynek magas a cukor tartalma. Fontos kikötés, hogy az utolsó gyümölcs elfogyasztása után 1 óra teljen el az ebédig.

 

Ebéd

Az aktuális napra előírt étkezés mellett – a gyümölcs napot kivéve – minden nap fogyasztható nyers saláta korlátlan mennyiségben, 1 szelet – lehetőleg barna – kenyér, tészta nélküli leves.

 

Vacsora

Ugyanaz, mint az ebéd, csak leves nélkül. Az adagok az ebéd adagjának 2/3-át ne haladják meg.

 

Az egyes napokon fogyasztható ételek:

 

1. nap: fehérje nap

Főtt, vagy sült hús, hal, tojás. Tejtermékek közül tej, sajt, natúr joghurt, kefir, túró.

2. nap: keményítő nap

Bármilyen zöldségféle sütve, főve, párolva, vagy nyersen salátaként, valamint rizs. Ízesítésként paradicsom szósz, ketchup használható.

3. nap: szénhidrát nap

Főtt tésztaféle, sós sütemény, pizza. Ízesítésként paradicsomszósz vagy kevés zöldség használható. Vacsorára az ebédnél használt ételek helyett fogyasztható sütemény, torta, fagylalt vagy jó minőségű étcsokoládé módjával.

4. nap: gyümölcsnap

Bármilyen gyümölcs korlátlanul fogyasztható.

 

A diéta során kávé és tea fogyasztható, de csakis tej és cukor nélkül.

 

A KLASSZIKUS, 90 NAPOS DIÉTA KRITIKÁJA:

A klasszikus 90 napos diétával szemben sok kritika is felmerült. Többek között az, hogy a négy napos ciklusnak köszönhetően bizonyos anyagok (vas, fehérje, kalcium) csak ritkán, 4 naponta kerülnek a szervezetbe. E mellett a fokozott savtermelésre hajlamos emberek nem bírják a délelőtti, vagy egész napos gyümölcs fogyasztást.

 

ÚJ 90 NAPOS DIÉTA

Mivel a diéta nagy népszerűségnek örvend a könnyű betarthatósága miatt, ezért a táplálkozási szakértők tökéletesítették az eredeti diétát. Olyan étrend összeállítására törekedtek, amely a korábbi 90 napos diéta elemeire épít, de még inkább növeli a fogyás hatékonysága mellett az egyenletes tápanyag-ellátottságot. Nagyobb hangsúlyt helyeztek a salaktalanításra, zsírégetésre, ezért a legnagyobb újításnak az ún. pihenőnapok beiktatása számít. Ezzel csökken az energia, és nő a folyadék bevitel, ami hozzájárul a nagyobb mértékű zsírégetéshez.

Az étrend során változatlanul az az előírás, hogy a különböző ételcsoportok különböző napokon kerülnek sorra, tehát a szétválasztás ebből a szempontból megmaradt. Változás viszont, hogy a különböző napokon nem kizárólag, hanem túlnyomórészt fogyaszthatók az adott csoportba tartozó élelmiszerek. Másik jelentős újítás a folyamatos folyadék bevitel, ezért minden étkezéshez 3 dl víz elfogyasztása javasolt. A vitaminok és ásványi anyagok pótlásáért ajánlott komplex multivitamint és ásványi anyagot tartalmazó készítmény napi bevétele. Az új módszer a mellett, hogy nagyobb változatosságot biztosít, továbbra is könnyen követhető.

 

1. Fehérjenap:

Ahogyan azt a neve is mutatja, ezen a napon a magasabb fehérjetartalmú élelmiszerek fogyasztása (tej, tejtermék, hús, hal, tojás), viszont ezek mellé kevés gyümölcs, zöldség és gabona is megengedett.

 

2. Zöldségnap:

A zöldségek mellet minimálisan gyümölcs, gabona és fehérje is szerepelhet étrendünkben.

 

3. Gabonanap:

A gabonanap étrendje többnyire tésztákat, kenyérféleségeket, kásákat tartalmaz, amit kis mennyiségben kiegészíthetünk gyümölccsel, zöldséggel és fehérje tartalmú ételekkel.

 

4. Gyümölcsnap:

Naponta legfeljebb 1,5 kg gyümölcs elfogyasztása javasolt. Banánból 1-1 kisebb darab megengedett főétkezéskor. A 90 napos diétával szemben támasztott egyik kritika éppen a gyümölcsnapot érintette, hiszen sok embernél a gyümölcs fokozza a gyomorsav termelését, ami leküzdhetetlen éhség érzetet okoz. Éppen ennek elkerülése végett az új diétánál ezeken a napokon a főétkezések során lehetőség van némi gabona, vagy fehérje eszegetésére.

 

5. Pihentető nap:

Pihentető napon – ahogy a nevében is szerepel – a lehető legkisebb mértékben terheljük a szervezetet emésztéssel. A többi, kifejezetten tisztító kúrához igazodva viszont lehetőséget teremt a salakanyagok távozására. Ezen a napon kiemelkedően magas folyadékbevitel ajánlott, ami a víz mellett zöldteával, gyümölcsteákkal, limonádéval tehető változatossá. Az energia kis mennyiségű mézzel, a rostbevitel zabkorpával, lenmaggal pótolható. Délig ezen a napon is gyümölcs a menü.

Természetesen a diéta hatékonyságának növelése érdekében a diéta alatt is ajánlott a rendszeres testmozgás. Bármilyen betegség esetén pedig feltétlenül kérjük ki orvos, dietetikus tanácsát a diétáról, még az alkalmazását megelőzően.

 

Te próbáltad már ezt a diétát? Sikerült fogynod? Mennyire tudtad tartani a súlyodat a diétát követően?

 

Jó szerencsét!

 

Humanilla_nevalairas

5 Flares Twitter 2 Facebook 1 Google+ 2 Filament.io 5 Flares ×

Kapcsolódó bejegyzések

Humanilla a közösségi médiában

HÍRLEVÉL

ÖNFEJLESZTŐ E-KURZUS
HA KELL EGY KIS BIZTATÁS...
Hasznos tanácsok, praktikus ötletek hetente
+ hétvégi blogösszefoglaló, hogy
ne maradj le semmiről.

Igen, szeretnék feliratkozni a humanilla.hu weboldal hírlevelére.

Back to Top

EL NE FELEJTSD LETÖLTENI AZ AJÁNDÉKOKAT!