DIÉTA TÍPUSOK 2. – VÉRCSOPORT DIÉTA

DIÉTA TÍPUSOK 2. – VÉRCSOPORT DIÉTA

DIÉTA TÍPUSOK 2. – VÉRCSOPORT DIÉTA

DIÉTA TÍPUSOK 2. – VÉRCSOPORT DIÉTA bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva
4 Flares Filament.io 4 Flares ×

Ami az egyik ember számára étel, az a másiknak méreg.” Ezen a tételen alapul a vércsoport diéta, amely szerint a szervezetünk számára nem megfelelő tápanyagok nagymértékű bevitele a szervezet működési zavaraihoz, elhízáshoz, egészségügyi problémákhoz vezetnek.

A módszer kifejlesztése Dr. Peter D’Adamo és édesapja, dr. James D’Adamo nevéhez fűződik. Mindketten természetgyógyász orvosként praktizáltak. A vércsoport-táplálkozás-közérzet összefüggését az apa fedezte fel, majd több évtizedes megfigyelés, kutatás során arra a következtetésre jutott, hogy az ember vércsoportja befolyásolja azt, ahogyan a szervezete az egyes tápanyagokra reagál. Az emberi vércsoport a szervezet immunrendszerének kulcsa; ellenőrzi a vírusok, a baktériumok, a fertőzések, a vegyszerek, a stressz és minden egyéb károsító tényező hatását.

Minden élő szervezetnek egyedi antigénjei vannak, amelyek a kémiai „ujjlenyomat” részét képezik. Az emberi szervezet egyik legerősebb antigénje az, amelyik a vércsoportot határozza meg. A vércsoport antigének hatékony működés esetén az immunrendszer legfőbb védelmezőivé válnak. Amikor az immunrendszer ismeretlen dologgal találkozik, elsőként a vércsoport-antigén alapján dönti el, hogy baráttal vagy ellenséggel áll szemben. Vércsoportunk arról a vércsoport-antigénről kapta a nevét, amelyik a vörösvérsejtjeink felületén található.

A vérünk és az általunk elfogyasztott táplálék között kémiai reakció zajlik le. „Vércsoportunk határozza meg fogékonyságunkat a betegségekre, táplálkozási igényeinket és a testedzés legmegfelelőbb formáit is. ez a tényező befolyásolja energiaszintünket, a kalóriák felhasználásának hatékonyságát, a stresszre adott érzelmi reakciónkat és talán a személyiségünket is.”

Minden vércsoport ősi táplálkozásunk és viselkedésünk genetikai üzenetét hordozza. E szerint a ma élő emberek immun- és emésztőrendszere még mindig azokat a táplálékokat részesíti előnyben, amelyeket a vércsoport szerinti ősei fogyasztottak.

0 típus: Vadászó, gyűjtögető életmód. Az emberi faj a tápláléklánc csúcsára került. Az emberek húson életek és egyre élesebbé vált a versengés a vadászok között, a vadászterületekért. Mivel a jó vadászmezők már szűkössé váltak, megkezdődött az emberfajták vándorlása.

A típus: Földműves életmód. A földművelés létrejötte és az állatok háziasítása lehetővé tette, hogy az emberek saját magukat eltartsák. Stabil közösségeket, álladó lakóhelyet alakítottak ki. Az életstílus megváltozása magával hozta az étrend és a környezet megváltozását, ezzel együtt az emésztőrendszer és az immunrendszer átalakulását.

B típus:  Asszimilátor típus. Az előző kettővel ellentétben nem a táplálkozásbeli, hanem az éghajlati viszonyok hatására kezdett kifejlődni. Elsőként Indiában, az Urál vidékén jelent meg a kaukázusi és mongol törzseknél, majd jellemzővé vált a sztyeppei nomád törzsek körében.

AB típus:  Toleráns típus. Az európai civilizáció megmaradt nyomainak és a keleti támadó népek keveredéséből alakult ki 900-1000 évvel ez előtt.

 

A vércsoport diéta alapja az, hogy étrendünk a vércsoportunk alapján meghatározott, a szervezetünk számára jótékony hatású ételekből tevődjön össze, míg a kerülendőket lehetőség szerint teljes mértékben iktassuk ki. Az egyes élelmiszereket 3 csoportba sorolják:

  • Jótékony hatásúak: azok az ételek, amelyek gyógyírként hatnak szervezetünkre
  • Semleges: csupán táplálékként viselkednek
  • Kerülendő: szinte méregként hatnak ránk

 

Az, hogy kinek, milyen ételek számítanak jótékony hatásúnak és kerülendőnek, azt D’Adamoék hosszas laboratóriumi vizsgálatok alapján határozták meg.

 

0 vércsoport – A vadász.

Jellemzői: erős emésztőrendszer, túlzottan aktív immunrendszer, rosszul alkalmazkodik az étrendi és egyéb környezeti változásokhoz, intenzív fizikai aktivitás mellett jól bírja a stresszt. A 0 vércsoportúak szervezete a legalkalmasabb az állati eredetű fehérjék feldolgozására, illetve a kemény fizikai munkára, kevésbé tolerálják viszont a tej- és gabonából készült termékeket.

Elhízásuk fő oka: glutén (legnagyobb mértékben a búzából készült ételekben fordul elő), kukorica, bab, lencse, káposzta, kelbimbó, karfiol

Fogyást elősegítő ételek: vörös húsok, máj, tengeri halak, kelkáposzta, spenót, brokkoli, tengeri hínár, jódozott só

Javasolt edzésformák: intenzív edzési terv; futás, kerékpározás, kontakt sportok (birkózás, box, stb.) aerobik, küzdősportok

 

A vércsoport – A földműves

Jellemzői: érzékeny emésztőrendszer, toleráns immunrendszer. Jól alkalmazkodik az állandó étrendhez és a változatlan környezeti feltételekhez. Jól reagál a stresszre, nyugodt természetű. Vegetáriánus étrendre szükséges hogy egészséges és aktív lehessen.

Elhízásuk fő oka: hús, húskészítmények, tejtermékek

Fogyást elősegítő ételek: zöldségek, szója, ananász, növényi olajok

Javasolt edzésformák: könnyű fizikai aktivitás, mint a jóga, tai chi, gyaloglás, úszás, kerékpározás.

 

B vércsoport – A nomád

Jellemzői: Erős immunrendszer, toleráns emésztőrendszer. Rugalmasabb táplálkozási szokások. Tejtermékfogyasztó. Kreativitással jó reagál a stresszre. A fizikai és a szellemi munka közötti megfelelő egyensúly esetén karcsú és erős marad.

Elhízásuk fő oka: gabonafélék, kukorica, lencse, földimogyoró, búza, szezámmag, hajdina

Fogyást elősegítő ételek: zöldségek, hús, máj, tojás, alacsony zsírtartalmú tejtermékek. Kiegyensúlyozott, ám lehetőleg minél kevesebb gabonát tartalmazó étrend javasolt a számukra.

Javasolt edzésformák: közepesen intenzív mozgással, például úszás, kerékpározás, túrázás, torna

 

AB vércsoport – A rejtélyes

Jellemzői: Kaméleonszerű válasz a változó környezeti és táplálkozási feltételekre. Érzékeny emésztőrendszer, túl toleráns immunrendszer. Fizikai lendülettel és kreatív energiával lelkileg jól reagál a stresszre.

Elhízásuk fő oka: vörös húsok, veteménybab, magvak, kukorica, búza

Fogyást elősegítő ételek: tengeri halak, tejtermékek, zöldlevelű zöldségek, tofu, ananász, tengeri hínár

Javasolt edzésformák: nyugtató hatású, mérsékelten izotóniás edzésfajták, mint a hatha jóga, aikido, golf, kerékpározás, úszás, séta, ránc, gyaloglás

 

A diéta előnye:

  • nincs szükség különleges élelmiszerekre, hiszen a környezetünkben fellelhető élelmiszereket is be tudjuk illeszteni
  • gyors, látványos eredmény
  • általános jó közérzet

 Hátránya:

  • bizonyos ételekről való teljes lemondás

Nem létezik helyes vagy helytelen életmód, illetve étrend, csakis az egyedi genetikai kódunknak megfelelő, jó vagy rossz választás.” A módszer nem csodaszer, lehetőséget ad azonban arra, hogy helyreállítsuk immunrendszerünk természetes védekezőképességét, megállítsuk a metabolikus órát és megtisztítsuk vérünket a veszélyes lektinektől, amelyek felelősek az öregedés tüneteit is kiváltó, gyors sejtpusztulásért.

 

Próbálta már valaki? Mennyire vált be a fogyást, vagy egyszerűen a jó közérzet elérését illetően?

 

Jó szerencsét!

Humanilla_nevalairas

 

A cikk és az idézet forrása: dr. Peter J. D’Adamo & Catherine Whitney: Az AB0 terv – Egy ősi titok nyomában. CF-NET Kft. 1998.

4 Flares Twitter 1 Facebook 1 Google+ 2 Filament.io 4 Flares ×

Kapcsolódó bejegyzések

Humanilla a közösségi médiában

HÍRLEVÉL

ÖNFEJLESZTŐ E-KURZUS
HA KELL EGY KIS BIZTATÁS...
Hasznos tanácsok, praktikus ötletek hetente
+ hétvégi blogösszefoglaló, hogy
ne maradj le semmiről.

Igen, szeretnék feliratkozni a humanilla.hu weboldal hírlevelére.

Back to Top

EL NE FELEJTSD LETÖLTENI AZ AJÁNDÉKOKAT!