KÉSZÜLJ FEL A CÉGBŐL – TANÁCSOK ÁLLÁSKERESŐKNEK

KÉSZÜLJ FEL A CÉGBŐL – TANÁCSOK ÁLLÁSKERESŐKNEK

KÉSZÜLJ FEL A CÉGBŐL – TANÁCSOK ÁLLÁSKERESŐKNEK

KÉSZÜLJ FEL A CÉGBŐL – TANÁCSOK ÁLLÁSKERESŐKNEK bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva
0 Flares Filament.io 0 Flares ×

Az álláskeresési tanácsadók többsége arra biztatja az álláskeresőket, hogy a keresés során érdemes az állást hirdető cégeket is feltérképezni. Ez segíthet abban, hogy a személyiségéhez, igényeihez leginkább illő munkahelyet válasszon. A legtöbben most azt mondjátok; „na persze, mintha lehetne választani… örül az ember, ha talál munkát és felveszik, nem hogy még válogasson…!”. Ebben van igazság! De hosszú távon mégis csak fontos szempont lehet, hogy milyen munkahelyi környezetbe kerülsz. Hisz ott töltöd a napod legnagyobb részét. Ha nem tetszik a feladat, hogy nem jössz ki a kollégákkal, ha utálatos a főnök, akkor vajon meddig fogsz megmaradni ennél a cégnél? Kényszerből tűrhető a helyzet egy ideig, de ez csak néhány hónap! Utána jönnek a problémák. A napi kellemetlenségek csökkentik a teljesítményed, amitől csak még rosszabbul fogod érezni magad. Ez egy önmagát gerjesztő folyamat, aminek a végén csak vesztesként kerülhetsz ki. Az esetenként hosszú és fáradtságos kiválasztási folyamat, a kezdők lelkesedése, a betanulás, beilleszkedés fáradságos időszaka mind hiábavaló, mert előbb-utóbb el fogsz jönni ettől a cégtől, hacsak a cég meg nem válik tőled. Ezért azt gondolom, hogy – ha nem is lehet ez a legfőbb szempont – azért a keresés során a kiszemelt cég szervezi kultúráját is érdemes megismerned. Ha másért nem, legalább azért, hogy tudd, mire számíthatsz, ha az alkalmazottjuk leszel.

Apropó szervezeti kultúra; mit is jelent ez tulajdonképpen? A szervezeti kultúra az adott szervezetre sajátosan jellemző írott szabályokon és közmegegyezésen alapuló értékrend és viselkedésminta. Jelentősen befolyásolja a cég mindennapos működését, a munkamódot, a munkahelyi hangulatot, stb. Ezekről számos apró jel árulkodik, amelyekből akkor is rengeteg hasznos információt szűrhetsz le, ha még személyesen nem jártál az adott cégnél, vagy nincs kapcsolatod az ott dolgozókkal.

 

A cég

  • Mivel foglalkozik? (iparági besorolás, tevékenységi kör)
  • Milyen szerepet vállal a piacon? (erősségek, gyengeségek)
  • Célkitűzések. (mit ért el eddig, jövőbeni tervek)
  • A cég érettsége (múlt, történelmi gyökerek)
  • Milyen a cég honlapja? (kinézet, felépítés, tartalom, mennyire aktuális, kommunikáció stílusa, megjelenési stílus. Milyen a kommunikáció jellege, minősége, jellemző iránya? Mennyire különbözik a külső és a belső kommunikáció? Milyen lehetőségek vannak a tájékozódásra és azok hogyan hozzáférhetőek, milyen minőségűek?)
  • Jelen van-e és ha igen, hogyan a közösségi médiában?
  • Mit találsz még a neten a cégről? (Milyen oldalakon, milyen hírekben szerepel? Mit és hogyan írnak róla? Közvetlenül a cég vezetői, vagy szóvivők nyilatkoznak? Mit és hogyan nyilatkoznak?)
  • Reklám. (Szerepel-e a cég reklámokban? Ezek milyen stílusúak, mit üzennek? Mi a fő termék?)
  • Társadalmi szerepvállalás? (Mit támogat? Milyen mértékben?)

Szervezeti struktúra

A cég honlapjának „Rólunk” oldala rengeteg információt elárulhat a szervezeti felépítésről, az irányítási folyamatokról, a vezetés stílusáról.

  • Mekkora a cég létszáma? (dolgozói létszám, telephelyek mérete, üzlethálózattal rendelkezik-e?)
  • Milyen a szervezeti ábra? (szervezet tagoltsága)
  • A szervezeti struktúra stabilitása (milyen gyakoriak a változások, átszervezések a szervezetben?)
  • Üzletmenet stabilitása (történt-e tulajdonos-, profil- illetve, technológiaváltás,

 

Vezetőség

  • Tulajdonosi háttér. (magánember, családi vállalkozás, tulajdonosi testület, külföldi vagy haza, esetleg vegyesvállalat, stb.)
  • Vezetési stílus. (vezetői apparátus mérete, hierarchiája)
  • Kik a vezetők? A cég honlapja mellett keresd meg a közösségi profiljukat. Esetleg a nevüket beütve megnézheted, mit találnak a keresőmotorok róluk. (végzettség, szakmai múlt, a cégnél eltöltött karrierút, életkor, imázs, hobbi, stb.)
  • Vezetési filozófia, stílus.

 

Dolgozók

Fontos az alkalmazottak összetétele; életkoruk, nemük, végzettségük, nemzetiségük, stb. Dinamikus, vagy stabil, megbízható, jól összeszokott gárda, stb.

  • Az egyéni teljesítményt, vagy a csapatmunkát részesítik előnyben.
  • Milyen munkaerő értékes a cég számára (gyors, pontos, megfontolt, képzett, stb.)
  • Továbbképzés. (A cég mennyire tartja fontosnak a dolgozók fejlődési, tanulási, képzési előmenetelét?
  • A cégnél mennyire figyelnek a munkavédelmi, egészségvédelemi, környezetvédelmi szempontokra, a munkavállalói érdekképviseletre?

 

Elismertség

  • Milyen a cégen belüli motivációs, jutalmazási, előléptetési rendszer?
  • Mi számít jó teljesítménynek? Hogyan ösztönzik a dolgozókat a minél jobb teljesítmény elérésére?
  • Milyen a javadalmazási rendszer? Hogyan ismerik el a jó teljesítményt?
  • Milyen előrelépési lehetőségek adottak cégen belül?

 

Arculat

  • Színek, stílus, logó. (üzenet, amit közvetítenek)
  • Mire büszkék? Milyen státusz szimbólumokat tartanak fontosnak a cégnél? (pozíció, irodaépületek, autó, testületi tagság, stb.)
  • Milyen munkakörülményeket biztosítanak? (székhely, telephely elhelyezkedése, megközelíthetősége, iroda berendezése, munkahely minősége, felszereltsége, stb.)
  • Mi a jellemző öltözködési mód? (Van-e dresszkód, esetleg egyenruha, védőruha, stb.)

 

Hangulat

  • Milyen az érzékelhető légkör, beszédstílus, mit tükröz a vezetők, dolgozók viselkedése?
  • Rendezvények, szabadidő. (családi nap, sportnap, csapatépítő tréningek, év végi összejövetel, stb.)

 

A kereséshez

Humanilla_blog_alairas

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 Filament.io 0 Flares ×

Kapcsolódó bejegyzések

Humanilla a közösségi médiában

HÍRLEVÉL

ÖNFEJLESZTŐ E-KURZUS
HA KELL EGY KIS BIZTATÁS...
Hasznos tanácsok, praktikus ötletek hetente
+ hétvégi blogösszefoglaló, hogy
ne maradj le semmiről.

Igen, szeretnék feliratkozni a humanilla.hu weboldal hírlevelére.

Back to Top

EL NE FELEJTSD LETÖLTENI AZ AJÁNDÉKOKAT!